Jen malé procento obyvatel (statistiky uvádí pouhá tři procenta) nemá vedený účet u žádného z peněžních ústavů v České republice. Jen málo klientů z nějakého důvodu změnilo bankovní ústav zcela, většina využila jen některé z mnoha výhodnějších a lákavých nabídek. Spousta našich občanů preferuje nabídky bank ohledně vedení účtu zdarma a bez zbytečných poplatků a tak dospěli k tomu, že své našetřené peníze nenechají jen na jednom účtu, ale rozdělí je na několik účtu vedených u různých peněžních ústavů, tím také dokáží efektivně využívat rozdílných nabídek jednotlivých bank. Své peněžní prostředky, ať individuální nebo rodinné, tak jednoduše podle svých potřeb rozdělí na nutné výdaje, jako jsou splátky a spoření.
včela na monitoru.jpg
Ovládát jeden účet prostřednictvím jednoho přístupového hesla či kódu, to se dá. Ale když jste majiteli několika účtů, pak už je to přeci jen náročnější na paměť a mít někde po ruce zaznamenaná hesla není zrovna ten nejšťastnější nápad.
Ideálním řešením by byla jednotná a jednoduchá aplikace, díky které by se účty vzájemně prolínaly, což by uvítala většina majitelů. Počátkem letošního roku mají banky nařízeno poskytnout přístup daným bankovním i nebankovním sektorům, tedy další straně. Tím se nabízí i možnost přístupu přes jeden účet k dalšímu, vedenému v jiné bance, což by většina klientů uvítala. Najdou se ale i tací, kteří z toho mají strach nebo nemají potřebu tak častého přístupu k účtům. Většina klientů bank si zakládá na své anonymitě a není pro ně příjemné, že do jejich účtu by mohl kromě nich a banky, ve které účet uzavřeli, nahlížet i někdo jiný.
internetová komerce.jpg
V České republice je již banka, která umožní díky dané aplikaci nahlídnout na stav účtu banky jiné s možností zadávání příkazů k platbě a jiných operací. Další inovace v tomto směru nás jistě čekají již v brzké budoucnosti.