Vrácení zboží versus reklamace
Při vracení zboží byste měli vědět především jednu věc: pakliže sám prodejce neuvádí jinak, tak kamenný obchod NEMÁ povinnost přijmout zakoupené zboží zpět. Toto pravidlo platí pouze pro obchody internetové, kdy můžete zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu. 14 dní se počítá od okamžiku převzetí zásilky, tedy obvykle do doby, kdy si balík vyzvednete na poště. Naproti tomu reklamovat můžete zboží kdykoli v průběhu záruční lhůty. Ta je u různých věcí jiná, a navíc se vztahuje pouze na kazy výrobku. 
rozbitá obrazovka
Co tedy lze reklamovat
Vrácení peněz můžete požadovat tehdy, pokud se na produktu objeví vada, která nevznikla běžným používáním, a kterou jste prokazatelně nezavinili a nemohli jí předejít. Tedy například lze reklamovat běžecké boty, kterým se po jednom výběhu trhají švy. Naproti tomu s reklamací obuvi, ve které jste naběhali stovky kilometrů a vlivem toho se ve špičkách dělají díry, neuspějete. Stejně tak můžete reklamovat telefon, který zničehonic přestane fungovat, ale nečekejte, že dostanete peníze zpátky proto, že vám telefon upadl nebo jste ho utopili v umyvadle. Své peníze neuvidíte také tehdy, pokud jste věc používali jinak, než jak byla určena. Toho prodejci rádi využívají, když například na lodičky lepí poznámku, že nejsou určeny k chození venku. Zodpovědnost je ale, bohužel, na vás. 
 boty na slupce
Jak reklamovat
Při reklamaci buďte konkrétní. Jistě, prodavač nebo prodavačka obvykle vidí, v čem je problém, ale pomůže, když alespoň přibližně popíšete, kdy a jak k tomu došlo. Prodávajícímu to pomůže rychleji vyhodnotit nárok na vrácení peněz. A buďte, prosím, zdvořilí. Jistě, jste naštvaní, že tohle musíte řešit, ale myslete na to, že ten člověk za pokladnou má velkou moc nad tím, zda uspějete nebo ne. Takže se snažte zachovávat klid, a konstruktivně popište, co se vlastně stalo.