Ať už se člověk rozhodne živit čímkoliv, musí to vynášet aspoň takové peníze, aby se za ně dal vést normální život. Platí to všude, tedy i v případě lidí, kteří se rozhodli živit obchodováním na internetu. I ti si musí svými obchodními aktivitami v první řadě vydělat. Protože kdyby se tak nestalo, postrádalo by jejich podnikatelské úsilí smysl.

Jenže internetové obchody ne vždy prosperují tak, jak by si jejich majitelé představovali. A je dokonce i celá řada případů, kdy jde o činnost vysloveně prodělečnou. Je mnoho e-shopů, které se potýkají s finančními problémy, a to proto, že mají třeba i jenom jednu jedinou nevýhodu, jíž je příliš nízká návštěvnost a tedy i nedostatek zákazníků.

řeč o SEO

Je to vůbec možné, aby měly internetové obchody málo zákazníků, když je všude plno uživatelů internetu, kteří se mohou do jakéhokoliv e-shopu kdykoliv bez problémů dostat a nakoupit si tam? Bohužel, možné to je. A často se tak i děje. A to obvykle proto, že ne každému internetovému obchodu přeje štěstí v internetových vyhledávačích. To internetové vyhledávače totiž největší měrou rozhodují o tom, co kdo na internetu najde. A když jim připadne nějaký e-shop nedokonalý, nabízejí ho hledajícím uživatelům internetu daleko méně efektivně než jiné, konkurenční nabídky. A to znamená, že se ti hledající dočkají splnění toho, co hledají, na jiných, dostupnějších webech, a na jiné nabídky už nedojde.

hledání obchodu

A jak to zařídit, aby i dosud neúspěšný e-shop proniknul do čela nabídek, které předkládají vyhledávače veřejnosti? Jak to udělat, aby se lidem dostala na oči právě tato nabídka a aby byla právě tato i využita a dala svému provozovateli vydělat? Je to prosté. Takový e-shop se prostě musí optimalizovat pro internetové vyhledávače, tedy musí se uzpůsobit požadavkům vyhledávačů.

Když se využije potenciál SEO pro Shoptet nebo třeba SEO pro WIX, může se dostat e-shop ve vyhledávačích hodně vysoko, před jiné nabídky. A pak už je po problémech s nedostatkem zákazníků.