Nejen naše, ale i ostatních účastníků provozu, do kterého patří chodci, cyklisté, jezdci na motorce a jiných dopravních prostředcích. Osudová chyba může stát kohokoliv život, a to je nejcennější vybraná daň. Aby k tomu nedocházelo, neměl by nikdo podceňovat základní pravidlo a to je, aby byl za každých okolností viděn a také aby sám dobře viděl. To hlavně platí v mlze, šeru nebo ve tmě. Špatný stav vozidla, nesvítící žárovka ve světlometu dokážou zaměstnat řidiče daleko více, než si jen můžeme domyslet. Také vedou k rychlé únavě a menší soustředěnosti na cestu, což může ovlivnit kvalitu jízdu i zkušeného řidiče.
retro auto.jpg

I ve tmě se dá jezdit jako ve dne

V autech používané žárovky se mezi sebou poměrně výrazně liší světelným tokem a svojí životností. Je vcelku zajímavé, že i přes stejný jmenovitý výkon mají žárovky a výbojky odlišnou úroveň svítivosti. V podstatě je ale velmi důležité mít správně osvícené auto, prakticky ukazuje z jakého důvodu.

Halogenové žárovky – v jejich případě bohužel vyšší světelný tok znamená menší trvanlivost, což se nikomu moc nelíbí. Potkávací světlomety s žárovkou H7 svítí obvykle lépe, než H4, ovšem zase na druhou stranu rozdíl mezi nimi je doslova dvojnásobný, co se životnosti týká.

Xenonové výbojky – neboli xenonové světelné zdroje jsou jednoduše řečeno takové žárovky, které nemají vlákno. Ale vyzařují zhruba dvakrát tak silnější světelný tok, než právě halogenové. Co se ale nejvíce může líbit, že mají až 5x vyšší životnost.
kulaté světlo auta.jpg

Světelné zdroje se musí vybírat podle druhu vozidla, ale v dnešní době otevřených čerpacích stanic non-stop, neexistuje výmluva, proč si nemůžeme zakoupit a vyměnit prasklou žárovku nebo případně investovat o trochu více financí do kvalitnějších zdrojů. Například výrobce Osram žárovek nabízí velmi kvalitní zdroje, kdy v noci skutečně máme osvícený tmavý prostor jako ve dne. Jde přece hlavně o naši bezpečnost.